
Samen met je doelgroep nieuwe producten, concepten of diensten uitwerken, dat is co-creatie.
Wij helpen je bij het uitwerken van jouw innovatietraject en meer specifiek bij het opzetten van co-creatie sessies. Samen gaan we op zoek naar het juiste doelpubliek en organiseren we een op maat gemaakte brainstorm. Uiteraard helpen we ook met het analyseren van de ideeën en de verdere uitwerking en verfijning van de concepten.
Co-creatie is een creatief proces waarbij out-of-the-box denken en een ruimdenkende houding erg belangrijk zijn. Dat wil niet zeggen dat je een brainstorm zomaar zijn vrije loop kan laten gaan. Een gestructureerde aanpak en professionele begeleiding zijn absoluut noodzakelijk om echt relevante ideeën te bekomen, waar je als bedrijf/organisatie direct mee aan de slag kan.
Tijdens een eerste gesprek luisteren we goed naar jouw vragen en uitdagingen, en werken we een op maat gemaakt traject uit. Door onze uitgebreide ervaring, kunnen we terugvallen op een arsenaal aan tools en brainstormtechnieken, die ervoor zorgen dat er genoeg frisse insteken en ideeën ontstaan met een stevige onderbouwing.
Na de brainstormsessies worden uit het kluwen van losse ideeën specifieke concepten gedestilleerd, die we op een visueel aantrekkelijke manier aan jou voorstellen.

Charlotte en Veerle organiseerden een co-creatiesessie voor La Confiance rond de nieuwe VitaBran zemelenkoekjes. Deze workshop was zonder meer een ware eye-opener en gaf ons een pak nieuwe inzichten, waar we meteen mee aan de slag gingen! Het is een stap vooruit voor ons om in de toekomst onze klant nog beter te begrijpen.
Leo Borms, Owner, La Confiance

In het Optiberry-project gingen we op zoek naar opportuniteiten om ons non-premium fruit op te waarderen. Charlotte en Veerle kruisten ons pad en bouwden een brug naar de consument. Door de creatieve en interactieve aanpak, waarbij een diverse groep consumenten meegenomen werd in het verhaal, kregen we een pak nieuwe ideeën waarmee we meteen aan de slag gingen. Bedankt, dames!
Carolien Gulix, Wilderhof

Mogelijke trajecten
In het uitwerken van deze co-creatie trajecten zijn we heel flexibel. Ben je op zoek naar een specifieke doelgroep of wil je eerder in interactie gaan met een doorsnede van de bevolking? Het kan allemaal! Samen werken we een concept uit op jouw maat, die je kansen op succes maximaliseert.
In het kader van onderzoeksprojecten denken we mee hoe, naast de klassieke marktonderzoeken en bevragingen, de consument centraal kan geplaatst worden en een stem kan krijgen in het proces. Het is verfrissend, maar ook wel confronterend, om jouw onderzoeksresultaten en ideeën eens door de bril van een outsider te laten bekijken. Wanneer je als onderzoeker echt naar de consument luistert, vergroot de kans dat er effectief iets met jouw onderzoek gebeurt.
Je kan natuurlijk ook een co-creatie sessie opzetten met jouw partners of klanten. Door met hen te co-creëren en jouw diensten, aanpak, manier van samenwerken, eens onder de loep te houden en echt te luisteren naar hun noden en drivers, kan je tot verrassende nieuwe insteken komen en verbetert het wederzijds vertrouwen.
Wat sfeerbeelden uit voorbije sessies























In tijden van pandemie zaten we gebonden aan online sessies, maar zelfs daar probeerden we het zo gezellig mogelijk te maken!

