Diensten
Communicatie
Communicatie is boodschappen verzenden. Maar bereikt die boodschap wel het juiste publiek? En hoe ziet die boodschap er dan uit in de ogen van de ontvanger?
Goede communicatie is dus meer dan boodschappen verzenden; het is ervoor zorgen dat ze ook ontvangen worden, door de juiste mensen, en op de juiste manier geïnterpreteerd worden.
Het is daarom niet altijd evident om een boodschap op een heldere, begrijpbare manier over te brengen, zeker niet als het om complexe en genuanceerde informatie gaat. Temeer omdat je zelf al zodanig thuis bent in de materie dat het moeilijk in te schatten is hoe die boodschap bij een ander binnenkomt.
De communicatie(strategie) komt gewoonlijk ook aan bod in onze co-creatie sessies. Want wie is er beter geplaatst om zijn licht te laten schijnen op jouw boodschap, dan diegenen voor wie ze effectief bedoeld is?
Dankzij onze ervaring met het werken met consumenten enerzijds, en diverse opleidingen anderzijds, kunnen we als geen ander de vertaalslag maken van complexe informatie naar een format die voor iedereen verstaanbaar is. Wij bekijken jouw boodschap door de ogen van de ontvanger, en in combinatie met onze wetenschappelijke achtergrond gaan we op zoek naar de beste manier om deze over te brengen.
Voor bedrijven
Nieuwe producten, concepten of productgamma’s, waar de meerwaarde voor de consument niet direct herkenbaar is, zijn vaak moeilijk te verkopen. Dat kan gaan over duurzaamheidsaspecten, gezondheid en veiligheid, waar een consument eerder geneigd is om producten te kopen waar gemak, prijs en smaak primeren.
Om een compromis te willen sluiten op gemak of prijs, moet het daarom heel duidelijk zijn dat dit wel echt de moeite loont.
Wij helpen jou de goede manier te vinden om die meerwaarde klaar en duidelijk naar de klant te brengen.
Voor onderzoekers
Er gebeurt ontzettend veel razend interessant onderzoek. Jammer genoeg blijft die informatie vaak hangen in wetenschappelijke kringen, in eenzelfde vakgebied dan nog.
Het naar buiten brengen van onderzoeksresultaten op een manier die ook non-experten kunnen begrijpen, heeft nochtans veel voordelen. Niet alleen zal het ook worden opgepikt door experten in andere vakgebieden, waardoor interessante kruisbestuiving kan ontstaan, het zal ook de interesse aanwakkeren, waardoor meer mogelijkheden kunnen ontstaan voor bijvoorbeeld financiering en integreren van ‘citizen science’ in het onderzoek.
Aangezien wij geen experten zijn in jouw vakgebied, maar wel voldoende wetenschappelijke achtergrond hebben om de essentie te begrijpen, zijn we de ideale partner om samen op zoek te gaan naar de beste manieren om het onderzoek naar buiten te brengen.
Mogelijkheden
Wij zijn overtuigd van de kracht van visuele informatie. Door boodschappen te vertalen naar visuele elementen, infographics, filmpjes, demomateriaal of zelfs games, worden ze gemakkelijker behapbaar en toegankelijker. We werken daarom samen met grafische vormgevers, designers, filmmakers en game designers, die verder aan de slag kunnen met de informatie en de opzet die we voorstellen, en maken er iets moois van!