Diensten

Co-creatie als tool

Het woord zegt het zelf. Co-creatie, dat is samen creëren. Met je doelgroep van consumenten, met andere spelers uit de keten of partijen waar jouw organisatie mee samenwerkt, met experten, het kan allemaal. 

Door de zaken vanuit meerdere invalshoeken te (laten) bekijken, en de oplossingen samen te bedenken krijg je een veel bredere, en meer complete visie op de mogelijkheden, noden en eisen van de markt, en hoe je daarop best kan inspelen. Op die manier voorkom je dat je te veel met een tunnelvisie kampt.

Maar een co-creatietraject opzetten is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Welke partijen betrek je het best? Wie is je doelgroep? En vooral ook: hoe krijg je de juiste profielen aan tafel? En hoe zorg je ervoor dat hun input verder reikt dan wat je zelf al had bedacht?

Want co-creatie is een creatief proces waarbij out of the box denken en een ruimdenkende houding erg belangrijk zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je een brainstorm zomaar zijn vrije loop kan laten gaan. Een gestructureerde aanpak en professionele begeleiding zijn absoluut noodzakelijk om echt relevante ideeën te bekomen. En je moet verder kijken dan wat er op zo’n sessie gezegd werd: ook wat níet gezegd werd, hoe het gezegd werd, en door wie, telt mee, net als de vele indirecte signalen en cues, zoals gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal.

“Co-creatie is een manier om van je tunnelvisie af te geraken”

Daarom zijn wij er om het hele co-creatietraject in goede banen te leiden. Dankzij onze achtergrond hebben we heel wat technische bagage waardoor we met jou kunnen meedenken om de uitdagingen en opportuniteiten uit te diepen, en een aanpak uit te werken om een antwoord te vinden op jouw vragen. En uiteraard hebben we ook de nodige ervaring om een degelijke, op maat gemaakte co-creatie sessie of -traject op te zetten, te begeleiden en analyseren.

De informatie die een co-creatie sessie oplevert is op het eerste zicht ‘all over the place’. Gelukkig weten wij daar dankzij onze ruime ervaring, technische expertise en sterk analytische insteek wel weg mee.

Als bedrijf/organisatie ontvang je van ons een uitgebreid rapport met adviezen, suggesties en mogelijkheden waar je direct mee aan de slag kan!

Of we kunnen je ook een zicht geven op de range aan technieken die je kan inschakelen om zelf aan de slag te gaan. Met de nodige tips & tricks, en do’s & don’ts.

Onder andere voor volgende opleidingen kan je bij ons terecht:

Wij passen onze opleidingen aan zodat ze voldoen aan jouw persoonlijke noden.

Referenties

Een blik op onze succesverhalen: Ontdek hoe wij anderen hebben geholpen hun doelen te bereiken.

Bekijk ook onze andere diensten

Consumenten betrekken

Voor wie doe je wat je doet? Voor jezelf, omdat je het graag doet allicht, maar uiteindelijk vooral voor de burger, de consument, de maatschappij.Om te weten of je goed bezig bent, doe je er dus goed aan om nu en dan eens bij hen te polsen hoe zíj naar de zaken kijken. Of nog beter: om hen te betrekken bij het uitwerken van toekomstige producten, diensten of onderzoek.
Ontdek meer

Communicatie

Het is niet omdat een boodschap voor jou duidelijk is, dat dat voor de rest van de wereld ook zo is. Het is als expert in jouw eigen domein ook niet gemakkelijk om in te schatten hoe veel – of hoe weinig – anderen weten, en hoe een boodschap bij hen binnenkomt. Onze expertise ligt in het maken van de vertaalslag van complexe informatie naar een boodschap die voor iedereen verstaanbaar is.
Ontdek meer

Consultancy

Met meer dan 20 jaar ervaring op de teller in R&D, marketing, business development en het brede innovatielandschap hebben we heel wat expertise opgebouwd rond trends en markten, haalbaarheid van ideeën en design thinking. En die expertise delen we graag met jou. Neem snel een kijkje wat we voor jou kunnen betekenen.
Ontdek meer
Cookieconsent met Real Cookie Banner