Consumenten betrekken

Meet the new “meat”

Het gamma vegetarische producten in de supermarkt wordt steeds groter. En het zal nog groter worden. Er zijn namelijk, naast de doorgaans plantaardige burgers, nog andere mogelijkheden om vlees te gaan vervangen: door microscopisch kleine wezentjes aan het werk te zetten.

Maar bacteriën, gisten en schimmels hebben wel een enigszins dubieuze reputatie als ze in één zin worden genoemd met ‘eten’. Onterecht trouwens, want ze worden al eeuwenlang ingezet om brood, kaas, yoghurt, salami, chocolade, koffie, thee, en heel wat andere producten te maken.

Hoe voorkom je dat mensen deze nieuwe generatie vleesvervangers met argwaan bekijken, en staan ze ervoor open als ze de voordelen ervan inzien? Onze inventors gaven alvast hun mening, stelden pertinente vragen, en gaven suggesties voor de do’s en don’ts. En waren aan het eind van de sessie zelf helemaal overtuigd, wat bewijst dat het met de juiste aanpak en informatie wel lukt!

Cookieconsent met Real Cookie Banner