Uit onze onderzoeken is al heel wat interessante info naar voor gekomen. Die van bedrijfscases zijn gewoonlijk confidentieel, maar in een onderzoekscontext mogen we nu en dan ook de resultaten naar buiten brengen.

En soms schrijven we ook een blogpost waar we een deel van de  resultaten in verwerken.

Avontuurlijke eters houden van hartig

En babyboomers lusten meer dan jonge mensen, maar millennials zijn avontuurlijker aangelegd wanneer het op eten aankomt. Mannen eten vaker graag witte chocolade en mosselen en vrouwen dan weer vaker asperges, oesterzwammen en komkommers. En nog een boel leuke data over foodies, wat mensen lusten, en wat ze al eens durfden te eten!

Lees verder »

Verpakkingen, een hot topic!

Wie had dat zien aankomen? We leven in een ware afvalcrisis en verzuipen in een plastic soep. Met de regelmaat van de klok krijgen we horrorbeelden op ons bord van in plastic verstrikte zeeschildpadden en andere zeedieren, stranden bezaaid met tonnen afval, en ander fraais. En wie heeft zich al eens niet geërgerd aan de sloten zwerfvuil na een mooie zomerdag in het park. Ik alvast wel …

Lees verder »

What’s in a name?

Onlangs hielden we een sessie rond het eten van zeewier en algen. Wat bleek? Zeesla of suikerwier klinken veel lekkerder dan zeewier, en een alg met een naam als Dunaliella salina klinkt te veel als Salmonella – een vuil beest dus. Namen zijn belangrijk, ook bij wat we eten.

Lees verder »
Cookieconsent met Real Cookie Banner