FF (TACTIC)
Samen met Alice Down the Rabit Hole doken we in het complexe verhaal van duurzame voedingsverpakkingen. Door een diverse groep consumenten op een creatieve en interactieve manier te betrekken kwamen verrassende inzichten naar boven, over hoe voedingsverpakkingen en communicatie rond duurzaamheid nu écht worden ervaren. Dit leverde waardevolle tips op voor voeding- en verpakkingsindustrie om hun boodschap correct, helder en krachtig over te brengen.
KULeuven/VIB
De co-creatiesessie aan het begin van het BIOPET-project bleek van onschatbare waarde om zowel de verwachtingen als de bezorgdheden van dierenliefhebbers en dierenartsen rond huisdierenvoeding beter te begrijpen. Deze inzichten helpen ons niet alleen om de wetenschappelijke focus van het project scherp te stellen, maar geven ons ook het vertrouwen dat er een sterke vraag is naar duurzame voedingsalternatieven voor huisdieren.
Stad Gent
De samenwerking met Alice down the rabbit hole was niet alleen productief, maar ook bijzonder aangenaam. Hun professionaliteit, creativiteit en betrokkenheid maakten het hele proces een waardevolle ervaring. We kijken met veel plezier terug op deze samenwerking en zijn tevreden met de resultaten.
Rousselot
Veerle en Charlotte hebben ons perfect begeleid in onze eerste kennismaking als bedrijf met co-creatie. Naast het luisteren naar onze noden, zijn ze er ook in geslaagd om deze te vertalen naar een productieve co-creatie sessie waarin veel input werd verkregen omtrent ons idee. De daaropvolgende diepte-interviews zorgden voor een extra laagje informatie die we zeker meenemen bij onze verdere strategie.
KULeuven
De co-creatiesessie die door Veerle en Charlotte werd opgebouwd, heeft ons heel wat inspiratie gegeven om onze citizen science testkit samen te stellen – dat was zeker nodig! Daarnaast hebben we ook geleerd dat interageren en co-creëren met burgers nog niet zo gemakkelijk en vanzelfsprekend is. Het was alvast een heel fijne en leerrijke samenwerking!
Eurofins
Tijdens een hands-on workshop namen Charlotte en Veerle ons mee in de wondere wereld van co-creatie en design thinking. Co-creatie is een ideale tool om tezamen met onze klanten diensten te optimaliseren. Door je helemaal te verplaatsen in de leefwereld van de klant en samen aan oplossingen te werken, bouw je een duurzame relatie uit met de klant. Hier gaan we zeker mee aan de slag!
Wilderhof
In het Optiberry-project gingen we op zoek naar opportuniteiten om ons non-premium fruit op te waarderen. Charlotte en Veerle kruisten ons pad en bouwden een brug naar de consument. Door de creatieve en interactieve aanpak, waarbij een diverse groep consumenten meegenomen werd in het verhaal, kregen we een pak nieuwe ideeën waarmee we meteen aan de slag gingen. Bedankt, dames!
De Paddestoel
Soms is het goed om eens een buitenstaander in te schakelen, die de zaken van een heel andere kant bekijkt. Charlotte en Veerle gaven ons een aantal frisse ideeën en insteken, waarmee we aan de slag gingen voor onze toppers, de groenteburger, broccoliburger en spinazieburger. Het gehalte aan groenten werd opgetrokken en in alle producten werd de palmolie vervangen door meer duurzame en lokale zonnebloemolie. Zo werden onze burgers duurzamer én verbeterde de nutriscore. Bovendien werd de smaak bekroond met de Superior Taste Award. Het was het duwtje in de rug dat we nodig hadden om met onze klassiekers aan de slag te gaan!
ILVO Marien
In het ValgOrize project verkenden we de mogelijkheden van zeewier en algen in en als voeding. Bewustwording en aanvaarding bij de consument spelen een belangrijke rol daarin. Tijdens de co-creatie sessie werden al snel heel wat verrassende pijnpunten duidelijk, maar kregen we ook een aantal insteken mee om op verder te werken. De aanwezigen waren in alle geval helemaal overtuigd, dus met de juiste aanpak lukt het wel!
La Confiance
Charlotte en Veerle organiseerden een co-creatiesessie voor La Confiance rond de nieuwe VitaBran zemelenkoekjes. Deze workshop was zonder meer een ware eye-opener en gaf ons een pak nieuwe inzichten, waar we meteen mee aan de slag gingen! Het is een stap vooruit voor ons om in de toekomst onze klant nog beter te begrijpen.